Det där med svenska...

Hello!

Nu sover säkert alla mina kompisar efter en härlig dag i Romme vi början 6.15 i skolan:D
Ja,så roligt det är att få sova i låt mig se..hm..5 timmar längre^^

Jaja,jag ska inte skryta elr nåt.Hrm,ja...

För någon dag sedan hittade jag ett utprintat mail som satt på Mormors kylskåp.Ett mail hon fått av hennes bror med roliga missförstånd i det svenska språket^^

Några exempel:

Vi utför rost och plåtskador billigt
(Bilverkstad utanför Göteborg)
Min kommentar:Haha,undrar om någon kommer dit med sina bilar?!

Vid köp av klockarmband-gratis påsättning
(Skylt på loppmarknad i Göteborg)
Min kommentar:Erhm.ja...

Ät fisk bli Frisk
Affären stängd pga sjukdom

(Skylt på dörren i en mindre butik i Gnesta)
Min kommentar:Ja de håller inte direkt sitt  motto....

Morgondagen inställd pga bristande intresse
(Lapp i Medborgarhusets foajé)
Min kommentar:Ja,jag var nog iaf vid liv då om inte typ Sims guden pausade hela världen då..

Idag rabatt på underkläder som avdrages i kassan
(skylt i mindre klädesbutik)
Min kommentar:Haha,skrattade som en galning när jag fattade.

Och nu till min personliga favorit:

Extra mört kött.Vi hänger själva i butiken.
(!)
Min kommentar:Ja herregud vad fel det kan bli.Allan verkade tydligen inte vilja skriva var detta fannsXD

Det finns massa fler men mer än de här orkar jag inte skriva ner.

Love you all^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0