En liten kommentar

Hello!

Idag är det en väldigt fin gullig liten dag.Det är nämligen fredag.Ni kanske redan hade listat ut det men,haha,ja...

Jag har tittat lite på min blogg och blev väldigt glad över att fått kommentarer^^

Hej, vad är risvatten egentligen? Är det verkligen bra och värt att köpa? Vart kan man köpa det och vad kostar det? ;)


Ja,jag blev lite fundersam när jag såg den här kommentaren.Antingen glömde personen att titta på videon elr så kan hon/han/den inte engelska.Så jag tänkte förklara^^

Risvatten kan man enkelt göra själv hemma med endast okokt ris och vatten.

Man tar en skål och fyller den med ris.Inte helt,då kommer det bli svårt med vattnet sen.Så,typ lite mindre än hälften.Sedan häller du på vanligt vatten över riset så att det flyter upp lite.

Sedan rör du om så att vattnet blir "molnfärgat".Efter det häller du över vattnet(utan riset)i en skål bredvid.Sedan kan du ta en bomullsbit och doppa i och sedan bara sätta på ansiktet och låta det vara där.Efter det blir din hy len och fin.Personligen tycker jag att detta är väldigt prisvärt,jag menar,du kan ju få det gratis om du bor hemma fortfarande:)
Du kan köpa ris i en vanlig mataffär.Risvatten är ett gammalt asiatiskt trick som faktiskt fungerar.Jag använder Avorio ris,för att det var det jag hade hemma.Men alla sortes ris funkar^^


Jag hoppas att du fick ett bra svar^^

Trevlig fredag(jag känner på mig att den här blir bra^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0