Halloween-Choklad-Mandel-Muffin

Hello!


Idag kände jag mig jättedålig enda fram till typ 16.00,då blev jag totalt rastlös.Vad ska jag göra?
Jo,baka,baka det blir bra!
Så fram med kokboken...Muffin..Muffin...Muffin..chokladmuffins!
Jättebra,men jag har ju typ bakat dem 200 000 ggr!(haha,människan har typ funnits 200 000 år!Haha..kom bara på det nu..Ehh).
Jaja,vi förnyar receptet lite bara..vi lägger till hackade mandlar,jättebra..som sagt halloween är ju nära så vi förbereder oss för det oxå..

Chokladmuffiins inklusive mandel och halloweenkänsla

175° varmluft.
•100 g smör eller margarin
•2 ägg
•2½ dl socker
•1½ tsk vaniljsocker
•4 msk kakao
•2 dl vetemjöl
•1 tsk bakpulver

•hackade mandlar

Topping
•Florsocker
•En chablon(stavning)

Så här gör du:
Ställ veckade pappersformar på en plåt(ca 12-16 st).Smält
matfettet och låt det svalna.Vispa ägg och socker i en bunke tills det blir
pösigt.Tillsätt det övriga ingridienserna.Fördela smeten i formarna.
Grädda i ugnen ca 10-15 min.

Sedan läägger du chablonen på muffinet coh pudrar över florsockret med
hjälp av en tegrej som jag inte vet riktigt vet vad den heter,men ni fattar nog.

Mumms!!




Yummy!






Love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0