Dagens fundering,viktigt enligt mig.

Hi again!

Har ni tänkt på att allt fler och fler ungdomar börjar röka nu än förut? Jag har kan jag avslöja^^

Jag är en sån person som lixom tänker alldeles för mycket,men är riktigt dum i huvudet.Haha,men det är sant x)

Jag tror att anledningen till att fler ungdomar under 18,minderåriga,börjar smygröka är för att de gör de i alla filmer. De röker MER nu än vad karaktärerna gjorde förut. Ta till exempel Wallander,han har börjat röka nu helt plötsligt,Beck har väl gjort det ett ganska bra tag,men ni förstår nog vart jag försöker komma.

Hur mycket tjänar egentligen Cigarettföretagen på sådan här "gömd" reklam? Jag tror att de tjänar mycket mer än vad vi tror. Det är ju världens bästa ställe att göra reklam på!
Jag har märkt att allt fler och fler minderåriga röker för att det plötsligt blivit "halvcoolt". Jättemånga i min skola röker nu,och det blir bara yngre och yngre för varje år. Jag tycker INTE att man ska höja åldersgräns på film,men jag tycker att alla ska sluta röka i film. Det är allt från knarklangare till kontorchefs karaktärer som röker.Jättedumt enligt mig.Jag sa ju alldeles nyss att de bara blir yngre och yngre de som både dricker sprit och röker,jag menar var ska det sluta? Snart går 3:orna omkring med Absoulut Vodka i sina väskor och är ute sent på kvällarna. Jag tycker att det ska väckas en debatt om det här. Att skicka den här åsikten till Aftonbladet och DN kanske vore en bra idé,men nja. Det skulle självklart bli stort om jag som 12 årig liten flicka föröker göra sin röst hörd och blabla osv. Eller hur?
Jag tror det.



Men berätta vad ni tycker om det här,jag vill veta.Berätta gärna era historier om minderåriga som röker,mår dåligt eller bara något i den stilen.Jag vill så gärna höra:) Så skriv

Kommentarer
Postat av: MiMezzo <3

Håller HELT med dig! <3

2010-05-20 @ 16:51:50
URL: http://mimezzo.blogg.se/
Postat av: Prettie hearts

Vad bra:):) <333

2010-05-20 @ 16:55:25
URL: http://prettyhearts.blogg.se/
Postat av: MiMezzo <3

:P

2010-05-22 @ 11:13:51
URL: http://mimezzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0